FAQ
Nycklar, lås och reservdelar
Hur beställer jag reservdelar?
På webbplatsen Support & Go, kan du beställa reservdelar till din Lipault-produkt. Det är viktigt att du har den fullständiga produktkoden, som du hittar på garantibeviset eller på en etikett på produktens insida. Observera att vi kanske inte har reservdelar för vissa (äldre) kollektioner.
VAR FINNS NYCKELN TILL MITT TSA-LÅS?
Det medföljer ingen nyckel till ditt TSA-lås. TSA-tjänstemännen på USA:s flygplatser är de enda som har tillgång till dessa nycklar. Därmed kan de öppna din resväska i kontrollsyfte utan att låset skadas. Lås upp väskan genom att vrida på de tre vreden och välja upplåsningskoden och stäng sedan väskan igen.
Med det här Travel Sentry® Approved-låset kan ditt bagage öppnas, inspekteras och låsas om av säkerhetsmyndigheterna utan att skadas.
För mer information, besök: www.travelsentry.org.
HUR STÄLLER JAG IN KODEN PÅ MITT LÅS?
Att ställa in låskoden är mycket enkelt. Låset är fabriksinställt på 0-0-0, men du kan välja en egen 3-siffrig kod som är lätt att komma ihåg (födelsedag, adress etc.). Olika resväskor har olika typer av lås, men koden ställs in på ungefär samma sätt på alla lås.
Hur låser jag upp mitt kombinationslås när jag har glömt kombinationen?
Du behöver hjälp från ett Lipault Authorized Repair Centre för att låsa upp ditt kombinationslås. För att hitta närmaste Repair Centre klickar du här.
Garanti och reparationer
Var kan jag lämna in min väska för reparation?
Vi rekommenderar att du låter ett Lipault Authorized Repair Centre reparera din väska eftersom vi vet att ditt ärende kommer att bli ordentligt omhändertaget. Alla kvalificerade serviceverkstäder för väskor kan ta hand om din väska, men bara Lipault Authorized Repair Centres kan utföra garantireparationer. För att hitta närmaste Repair Centre klickar du här.
Vad är Lipaults garantipolicy?
Shoppinghjälp
Hur spårar jag min beställning?
Hur avbryter jag min beställning?
För att uppfylla vårt åtagande till dig att leverera din beställning så fort som möjligt, kan vi inte annullera eller ändra en beställning när den väl har gjorts. Om du bestämmer dig för att du inte längre vill ha din beställning kontaktar du kundtjänst för att avbryta din beställning. När beställningen väl har behandlats finns det ingen garanti för att vi kan hindra din beställning från att skickas. Om vi kan hindra frakten kommer detta att visas i ditt konto under Beställningshistorik.
Om vi inte kan hindra leveransen ber vi dig att inte hämta ut beställningen. Vi kommer att ge dig en återbetalning av köpesumman när produkten returneras till vår kundtjänst.
Läs mer i vår Policy för returer och byten.
Om du vill avbryta en beställning kan du skicka ett e-postmeddelande.
Var kan jag hitta en butik i närheten som säljer Lipault?
Resa med Lipault
Kan jag ta med min väska i kabinen på ett flygplan?
Allmänna riktlinjer är att handbagage bör ha en maximal längd av 56 cm, bredd 45 cm och djup 25 cm. Dessa mått omfattar hjul, handtag, sidofickor, etc.
Måtten på ritningen visar totalt yttermått (inkl. handtag, hjul, blixtlås, fickor och andra externa delar).
Måtten i volym, dimensioner och vikt är uppmätta i Lipaults laboratorie, där man har använt metoder med felmarginal på max. 1,5cm på mått och 5% fel i volym.
Lipault reserverar sig rättigheten att vid var tillfälle att kunna ändra specifikationer, färger, dimesioner och vikt på vilken som helst produkt utan förvarning. Färger kan variera beroende på trycktekniken som används.
Obs! På grund av kapacitetsbegränsningar tillämpar vissa flygbolag ytterligare begränsningar av storlek och / eller vikt. NAYAN NV eller Lipault kan inte hållas ansvariga om ett flygbolag tillämpar andra incheckningsstandarder. Du bör höra med ditt flygbolag om vad de har för restriktioner innan du reser.
HÖGSTA YTTERMÅTT OCH VIKT SOM ÄR TILLÅTEN I EKONOMIKLASS